
فضای امروزین کسبوکار پیچیدگیها و اقتضائات خاص خود را در زمینه رقابت کسبوکار ایجاد کرده است. همچنین شاهد تغییر خواستههای مصرفکنندگان مبتنی بر تغییرات تکنولوژیکی و دانشی و تنوعگرائی مصرفکننده بر اساس کسب حداکثر تجربه زیسته و جهان پیرامون او هستیم.
امروز دیگر هر چیزی مخاطبان را راضی نمیکند و کارآفرین برنده کسی است که نیازها و خواستههای مخاطبان را بخوبی درک و برآورده کند، این امر پیچیدگیهای رقابت در بازار را سختتر کرده است. در این بین دیگر رویکردهای سنتی به طراحی کالا و خدمت کافی نبوده و خلق مونولوگ ارزش برای مشتریان، تأمینکننده نیاز و مطلوب ایشان نیست.
در کنار همه این موارد، سایر ذینفعان (کارکنان، سرمایهگذاران، سایر اعضاء زنجیره ارزش و …) مطالباتی فراتر از نقش سنتی خود حول یک ارزش دارند که این امر تغییر جدی نگاه به کسبوکار و بویژه خلق ارزش را میطلبد.
این کتاب تلاش میکند تا چرایی، چیستی و چگونگی همآفرینی (Co-Creation) را مبتنی بر ضرورت نگاهی تازه به خلق ارزشِ ناشی از چالشهای نوین در نوآوری، تشریح و تبیین کند، و امید است که مورد توجه و بهرهمندی دانشگاهیان و طراحان کسبوکار و کارآفرینان خلاق قرار گیرد.
بدون دیدگاه